Thursday, 15 June 2017

Jana Pendapatan Walaupun Seorang Pelajar?

Assalamualaikum.
Relaks dulu. Baru ada mood nak update. NgehngehAda je entry bersusun kat post tu, tapi ada yang masih jadi draft and ada yang dah schedule bila nak timbul. So bersabarlah menunggu. Nak update blog ni bukan sesuka hati nak update, kena ada mood kalau tak entah apa apa aku cerita. 
Macam mana aku jana pendapatan, yelah aku ni pun masih belajar. Masih dibawah tanggungan ibu bapa. Tapi dengar cerita nak keluar kereta sendiri. Haaa sudah!Siapa buat cerita ni?!
Siap kata I ada sugar daddy, jadi anak ayam Dato'. Amboi amboi amboi *melodi lagu altimet. Tak baik tau cakap macam tu. Iols  masih ada mak ayah yang boleh bagi makan, tanggung hidup I cukup je hidup je dah 19tahun ni.
Gitewwww kau! Class ke tidokkk?
Yang tak boleh blah pulak jadi isu  yang leklek pakai baju murah tudung biasa beg biasa pasar malam ni boleh keluarkan kereta. Diknon, rezeki tu Allah yang bagi. Ajal maut jodoh rezeki semua Allah yang bagi. So, please jangan sibuk nak mempersoalkan. Percaya, setiap manusia ada rezeki masing masing. 
To be honest, aku mula ceburkan diri dalam bidang perniagaan sejak form 3, umur aku 15tahun. Haa camtulah. Mula mula berjinak jinak dengan dropship dulu. Bukan terus ada modal terus gah kau ambil stock jual itu ini. Ada je cabaran masa jadi dropship, gigihlah buka account bank semata mata nak tunjuk yang aku serious dalam businessBukan senang okay nak dapat kepercayaan dari orang sekeliling lagi lagi orang yang tak pernah kenal kita. Kena belajar dalam susun ayat, writing semua. And paling penting kena selalu positive, have a positive mind. InshaAllah semua dipermudahkan. Jangan busuk hati and dengki dekat orang lain. Rezeki kita masing masing berbeza
Lepas dah stabil jadi dropship, mula keluarkan brand sendiri. Mula buat research nak jual apa. Nak keluarkan apa untuk brand sendiri. Macam macam hal kena fikir. Dari mula sampai akhir, kena siap sedia hadap risiko. Aku pilih untuk focus dalam bidang tudung. Mula keluarkan collection brand sendiri. Kalau ingat balik waktu mula mula nak produced, mashaAllah menitis airmata. Ke hulu ke hilir masuk gudang masuk store room survey kain and color. Bukan setakat tu je, kena ambil kisah pasal kualiti. Takkan baru sekali pakai dah koyak. Bab tailor pulak, berpeluh dari Ampang ke Shah Alam cari tailorNak tempah label lagi, yaAllah design sendiri. Bergaduh jugaklah nak design itu ini.
Penat memang penat, tapi taktahu nak kata apa. Nak ada income sendiri kan? Kena hadaplah. Sekarang aku mulakan balik business aku, ada buat partner dengan kawan rapat jual kosmetik, check their on ig @Click Here! Harga semua so far alhamdulillah murah, mampu milik. Selain tu, aku ada business aku sendiri, nanti aku akan update dekat navbar aku letak terus code and cara order. 
So yaaa, lets end the entry!
Toodles!❤

No comments:

Post a Comment